منوی دسته بندی

اسموتی انبه و موز، یک میان وعده سالم و مقوی

اسموتی انبه و موز یکی از پر طرفدارترین اسموتی ها برای تابستان است که ضمنا نوشیدنی پر خاصیت و مقوی نیز هست. این اسموتی از انواع اسموتی های ساده است که بدون بستنی و فقط با شیر پر چرب تهیه می شود. بنابراین می تواند یک میان وعده سالم برای خانواده باشد.

اسموتی انبه و موز
اسموتی انبه و موز

اسموتی چیست؟

اسموتی یک نوع نوشیدنی غلیظ است که از مخلوط کردن میوه ها (یا سبزیجات) به دست می آید. برای رقیق کردن آن از شیر، ماست، آب میوه و حتی آب یا یخ استفاده می شود. اسموتی را با میوه های دلخواه گوشتی مثل موز، انبه، هلو، شلیل، طالبی می توان درست کرد. در رژیم های غذایی معمولاً، اسموتی ها را به عنوان میان وعده استفاده می کنند. اگر از میوه های رسیده و تازه استفاده کنید نیازی به افزودن عسل یا شکر نیست.

برای تهیه اسموتی با بافت غلیظ می توان از بستنی وانیلی، خامه یا ماست یونانی استفاده کرد. در کنار آن حتما از میوه های یخ زده استفاده کنید تا نیازی به افزودن یخ و رقیق کردن اسموتی نباشد.

نوشیدنی انبه و موز

طعم موز و انبه با هم سازگار است و در بیشتر نوشیدنی ها مزه خیلی خوبی دارد. اما برای آماده کردن اسموتی انبه مجبور به استفاده از موز نیستید. می‌توانید آن را به‌طور کامل حذف کنید یا اینکه به جاش از سیب، توت فرنگی یا هر میوه دیگری استفاده کنید.

البته از آنجا که موز و انبه رنگ مشابهی دارند، می‌توانید هر دو میوه را با هم در مخلوط‌کن بیندازید. اما اگر تصمیم گرفتید از میوه‌ای با رنگ دیگر استفاده کنید، بهتر است اسموتی‌ها را جداگانه درست کنید و لایه‌لایه در جام بریزید. یا اینکه روی اسموتی انبه، یه لایه از اسموتی میوه دیگری که انتخاب کرده‌اید قرار دهید.

اسموتی انبه و موز
اسموتی انبه و موز

مواد لازم برای تهیه اسموتی برای 2 نفر:

انبه رسیده                   1 عدد
موز رسیده                   1 عدد
شیر پرچرب                  نصف فنجان
آبلیموی تازه                 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه اسموتی انبه و موز

1- انبه و موز را پوست کنده و خرد می کنیم و هر یک را در ظرف در بسته به مدت حداقل یک ساعت تو فریزر می گذاریم تا یخ بزند.

اسموتی انبه و موز

2- بعد از اینکه هر دو یخ زدند از فریزر خارج می کنیم. انبه و موز را در مخلوط کن می ریزیم و آبلیمو را به آن اضافه می کنیم. برای 1 دقیقه مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

اگر انبه و موز شیرین است، لازم نیست عسل یا شکر به آن اضافه کنیم. ولی اگر خیلی شیرین و رسیده نیست، یه قاشق عسل اضافه می کنیم. اسموتی را میتوانیم با اضافه کردن شیر رقیقتر کنیم. ولی در اصل باید غلیظ باشد. بنابراین میزان افزودن شیر دلخواه شماست. برخی حتی دوست دارند با بستنی وانیلی، ماست خامه ای یا خامه ترکیب کنند. در مخلوط کن را می بندیم و دوباره 1 دقیقه می زنیم تا خوب مخلوط شوند. برای سرو کردن، اسموتی را در لیوان دلخواه می ریزیم و با نی میل کنید.

اسموتی انبه و موز

پیشنهادات در مورد اسموتی انبه و موز

1- برای تهیه یک اسموتی گیاهی رژیمی می توانیم به جای شیر پرچرب از شیر نارگیل یا بادام استفاده کنیم.

2- در صورت تمایل می توانیم از مغزها مثل بادام یا پسته هم استفاده کنیم.

خواص اسموتی انبه و موز

میوه انبه دارای خواص زیادی از جمله ویتامین A, C, E است. این ویتامین ها برای سلامت پوست، مو، چشم و دندان ها مفید است. همچنین دارای آنتی اکسیدان است و خواص ضد سرطانی دارد. خواص موز هم که بسیار زیاد است. از جمله کمک به سلامت قلب و عروق، اعصاب و روان، افزایش انرژی و ایمنی بدن و پیشگیری از کم خونی تنها بخشی از خواص این میوه مفید است. بنابراین سعی کنید در فصل تابستان از خواص اسموتی انبه و موز بهره ببرید. اما با وجود خواص زیاد این نوشیدنی، نباید در مصرف آن زیاده روی کنید.

کلام پایانی

این نوشیدنی فوق العاده خوشمزه و انرژی زا یک جایگزین سالم برای نوشیدنی های صنعتی و بازاری است. ورزشکاران به عنوان یک میان وعده مقوی و مغذی از آن استفاده می کنند. پس شما هم دست به کار شوید و یک نوشیدنی پر از آنتی اکسیدان، ویتامین و فیبر نوش جان کنید.

برای دیدن نوشیدنی های گرم و سرد خوشمزه کلیک کنید.

باز نشر مطالب سایت پوپک تراول تنها با ذکر نام سایت /https://poopaktravel.com مجاز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *