منوی دسته بندی

اسموتی توت فرنگی خوشمزه، یک نوشیدنی مقوی و سالم

اسموتی توت فرنگی خوشمزه: از انواع اسموتی های ساده و تابستانی است که با ماست خامه ای، بستنی وانیلی و یا شیر پرچرب تهیه می شود. طعم خوشمزه توت فرنگی آن را به یکی از اسموتی های پرطرفدار تبدیل کرده، ضمن اینکه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، فیبر و ویتامین می تواند برای بدن ما بسیار مفید باشد.

مطلب دیدنی: نوشیدنی های خنک تابستانی

عکس اسموتی توت فرنگی

اسموتی توت فرنگی خوشمزه با شیر و بستنی

به صورت سنتی در ایران ما بیشتر شربت های میوه هایی مانند آلبالو و توت فرنگی را تهیه می کنیم که خوشمزه ولی شیرین و پرکالری هستند. اما امروز در این مقاله قصد داریم اسموتی توت فرنگی آسان و سریع که با توت فرنگی، شیر و بستنی وانیلی درست می شود را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه اسموتی توت فرنگی

توت فرنگی یخ زده دو فنجان
ماست خامه ای یا بستنی وانیلی یک فنجان
شیر نصف فنجان
عکس اسموتی توت فرنگی خوشمزه

طرز تهیه اسموتی توت فرنگی با شیر و بستنی

1- توت فرنگی های یخ زده را به همراه بستنی وانیلی یا ماست خامه ای داخل مخلوط کن بریزید. بعد 1 دقیقه روشن کنید تا با هم ترکیب شوند. در این حالت بافت نسبتا غلیظی پیدا می کند.

2- بعد شیر را به آن اضافه کنید تا رقیق شود. بعد از حدود 1 دقیقه که مخلوط یکدست شد. می توانید اسموتی را در لیوان مخصوص خود سرو کنید.

تزیین اسموتی توت فرنگی

برای تزیین می توانید توت فرنگی را از وسط نصف کرده، لیوان را کج کرده و توت ها را به شکل گل به دیواره لیوان بچسبانید. سپس به آرامی اسموتی را داخل لیوان بریزید و برای تزیین روی لیوان می توانید باز هم از توت فرنگی یا خامه فرم دار استفاده کنید.

طرز تهیه اسموتی توت فرنگی با ماست

اسموتی نسبتا دارای کالری بالایی است. اما اگر شیر پر چرب و بستنی را از آن حذف کنید به یک نوشیدنی رژیمی و سالم تبدیل می شود. اسموتی رژیمی برای افرادی که دیابت یا اضافه وزن دارند مفید است.

مواد لازم برای اسموتی رژیمی

توت فرنگی یخ زده                2 فنجان

ماست کم چرب                    1 فنجان

آب                                   نصف فنجان                       

روش تهیه:

درست کردن این اسموتی بسیار ساده است. کافی است همه مواد را حدود 2 دقیقه در دستگاه مخلو­ط‌کن با هم ترکیب کنید. در صورت تمایل می‌توانید برای تزئین و طعم بهتر کمی عسل طبیعی بر روی آن بریزید.

عکس اسموتی توت فرنگی خوشمزه

اسموتی توت فرنگی یک نوشیدنی گیاهی

اگر به جای شیر پاستوریزه از شیر نارگیل یا بادام استفاده کنید که هم خوشمزه و هم پر خاصیت هستند، یک نوشیدنی کاملا گیاهی با قند طبیعی و چربی پایین خواهید داشت.

استفاده از یخ در اسموتی توت فرنگی

هر چند که اسموتی یک نوشیدنی خنک است و با یخ سرو می شود. اما بهتر است که از یخ استفاده نکرده به جای آن توت فرنگی ها را داخل فریزر بگذارید تا منجمد شوند. این کار به نوشیدنی شما طعم و بافت بستنی مانند می دهد که خوشمزه تر است. البته 2-3 ساعت نباید بیشتر در فریزر باشند. چون خیلی سفت می شوند و در مخلوط کن خرد نمی شوند.

خواص اسموتی توت فرنگی

اسموتی توت فرنگی به دلیل داشتن این میوه، سرشار از فیبر و ویتامین ث است. فیبر موجود در آن به کاهش وزن و بهبود هضم غذا کمک می کند. و ویتامین ث برای پوست و مو مفید است. همچنین توت فرنگی با رنگ قرمز و آنتی اکسیدانی که دارد خواص ضد سرطانی نیز دارد. شیر هم اگر کم چرب استفاده کنید، سرشار از کلسیم است. اگر کمی عسل طبیعی به اسموتی اضافه کنید که از خواص عسل هم بهره می برید.

همچنین می توانید در اسموتی می توانید از انواع مغزها مثل بادام، پسته و گردو و یا ادویه های دلخواه مثل دارچین هم استفاده کنید. با حذف کردن بستنی وانیلی و جایگزینی با ماست کم چرب به عنوان یک نوشیدنی رژیمی نوش جان کنید. در اینصورت اسموتی توت فرنگی یک نوشیدنی پر خاصیت و مغذی برای کودکان و خانواده در فصل تابستان خواهد بود.

با همه خواصی که برای اسموتی توت فرنگی ذکر کردیم، اما این نوشیدنی کالری نسبتا بالایی دارد و بهتر است در مصرف آن زیاده روی نشود.

عکس اسموتی توت فرنگی

برای دیدن طرز تهیه شربت زعفرانی مجلسی با گلاب و آبلیمو روی همین نوشته کلیک کنید.

کلام پایانی

نوشیدنی اسموتی توت فرنگی بسیار مغذی و انرژی زاست. ورزشکاران و افرادی که غذاهای مقوی سالم نیاز دارند به عنوان میان وعده از آن استفاده می کنند.بنابراین شما هم به عنوان میان وعده با افزودنی های متنوع از آن استفاده کنید. اسموتی توت فرنگی عطر و طعم دوست داشتنی و خوشمزه ای دارد و بافت بستنی مانند باعث پر طرفدار بودن آن بین کودکان می شود.

باز نشر مطالب سایت پوپک تراول تنها با ذکر نام سایت و آدرس /https://poopaktravel.com مجاز می باشد.


نویسنده مقاله و عکاس:

خانم لاله مهریاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *