منوی دسته بندی

دمنوش گل گاو زبان و لیمو عمانی و خواص آن

دمنوش گل گاو زبان یکی از مشهورترین دمنوش های گیاهی در ایران است که از گذشته های دور تا امروز به عنوان گیاهی آرامبخش و تقویت کننده اعصاب مورد توجه بوده است. دمنوش گل گاو زبان با طعم های دارچین، عناب، به لیمو و زنجبیل هماهنگ است که به عنوان یک دمنوش گیاهی ترکیبی و خوشمزه مصرف می شود.

دمنوش گل گاو زبان

نحوه مصرف و خواص دمنوش گل گاو زبان

برای اینکه از خواص دارویی این گیاه استفاده کنیم بهتر است آن را دم کنیم. می توانیم گاهی به جای چای و قهوه از دمنوش گل گاو زبان استفاده کنیم. این گیاه دارای طبیعت گرم و تر است و برای افراد با مزاج سرد مناسب تر است. در طب سنتی گل گاو زبان برای انبساط رگ های خونی، به عنوان آرامبخش و تسکین دهنده اعصاب و همچنین در درمان تشنج به کار رفته است. خواص دارویی فراوان، گلبرگ های بنفش و رنگ قرمز این دمنوش موجب محبوبیت آن شده است.

مواد لازم:

گل گاو زبان دو قاشق غذاخوری
آب جوش دو لیوان
لیمو عمانی خشک یک عدد (از لیموی برش خرده خشک هم میتوانید استفاده کنید.)
نبات یا عسل به مقدار لازم

طرز تهیه دمنوش گل گاو زبان با لیمو عمانی

اول: دو قاشق غذاخوری گل گاو زبان را به قوری یا فرنچ پرس اضافه می کنیم.

دوم: یک عدد لیمو عمانی که سوراخ یا خرد کردیم را به آن اضافه می کنیم. لیمو به این دمنوش کمی ترشی مطبوع می دهد.

سوم: دو لیوان آب جوش روی آن می ریزیم و می گذاریم تا 15 تا 20 دقیقه روی حرارت ملایم دم بکشد.

وقتی که دمنوش آماده می شود باید به رنگ قرمز خوش رنگ در آید.

چهارم: در فنجان ها می ریزیم و برای تلطیف طعم ترش، می توانیم نبات یا عسل به آن اضافه کنیم. حالا دمنوش گیاهی خوشمزه آماده است. آن را با آرامش و لذت میل کنید.

دمنوش گل گاو زبان

پیشنهاد ما: دمنوش به و دارچین

نکاتی در مورد ترکیب دمنوش گیاهی:


دمنوش گل گاو زبان با طعم های دارچین، عناب، برگ به لیمو و زنجبیل هماهنگ است و بسیار خوش طعم می شود. می توانید به صورت ترکیبی و به مقدار کم از هر ادویه دلخواه به دمنوش خود اضافه کرده و لذت ببرید.


خواص و فواید دمنوش گل گاو زبان


برگ های تازه این چای طبیعی سرشار از ویتامین است و در برخی کشورها این برگ ها را در سالاد استفاده می کنند.


گل گاو زبان و فشار خون


این گیاه باعث باز شدن رگهای خونی و بهبود گردش خون می شود و بنابراین در درمان فشار خون بالا مفید است. همچنین گل گاو زبان و برگ های آن باعث تصفیه خون می شود.


خواص دمنوش گل گاو زبان برای سرماخوردگی:


این گیاه برای رفع سرماخوردگی و برونشیت و در جلوگیری از سرفه کردن موثر است. دمنوش گل گاو زبان و لیمو عمانی به همراه عسل یک داروی فوق العاده برای سرماخوردگی است.

خواص گل گاو زبان برای تشنج:

سال هاست عصاره گل گاو زبان به عنوان داروی گیاهی موثر در تشنج در طب سنتی بکار رفته است و از لحاظ علمی هم ثابت شده این گیاه خواص ضد تشنج موثری دارد.


خواص آرامبخشی گل گاو زبان


این گیاه دارویی پر خاصیت، آرام کننده اعصاب است و خاصیت آرامبخشی دارد. به دلیل آرامشی که به فرد می دهد در درمان بی خوابی و بد خوابی می توانیم استفاده کنیم. همچنین این گیاه تقویت کننده اعصاب نیز هست که به افراد افسرده یا استرسی می تواند کمک کند.


خواص برای قاعدگی و پریود خانم ها


به دلیل داشتن خواص ضد التهاب و ضد درد، به عنوان یک داروی طبیعی موثر در بهبود کمر درد و شکم درد خانم ها در دوران پریود موثر است.


خواص گل گاو زبان برای پوست و مو:


عصاره گل گاو زبان می تواند به عنوان نرم کننده پوست و بهبود خارش های پوستی مفید باشد. برگ گل گاو زبان را با مقدار برابر آب مخلوط کرده و از عصاره آن برای رفع خارش های پوستی و جوش های عصبی می توان استفاده کرد.


خواص برای کلیه ها


این چای طبیعی به دلیل داشتن کلسیم و پتاسیم عرق آور و نیز ادرار آور است و برای بهبود عملکرد کلیه ها مفید است. همچنین به دلیل افزایش دفعات ادرار برای درمان عفونت کلیه و مجاری ادرار موثر است.


مصرف گل گاو زبان برای چه کسانی مضر است؟


گل گاو زبان به دلیل داشتن ترکیبات آلکالوئیدی برای زنان حامله و کودکان مضر است. به طور کلی مصرف بیش از حد آن برای افراد عادی نیز می تواند مضر باشد.

باز نشر مطالب سایت پوپک تراول تنها با ذکر نام سایت /https://poopaktravel.com مجاز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *