منوی دسته بندی

طرز تهیه ترشی مخلوط ریز، ساده و فوری و بسیار خوشمزه

طرز تهیه ترشی مخلوط ریز، ساده و سریع است و می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید.

طرز تهیه ترشی مخلوط

ترشی مخلوط ساده

ترشی مخلوط از چاشنی های خوشمزه ای است که بیشتر مردم آن را می پسندند. و بیشتر در فصل های پاییز و زمستان در کنار غذاهای اصلی و سنتی ایرانی استفاده می شود. درست کردن ترشی مخلوط آسان است و می توان آن را بنا بر سلیقه و ذائقه های مختلف با مواد و سبزیجات گوناگون تهیه کرد.

مواد لازم:

گل کلمیک کیلو
کرفسنیم کیلو
خیارنیم کیلو
هویجنیم کیلو
سیر تازه200 گرم
فلفل سبز به مقدار لازم
سیب زمینی ترش 300 گرم
سبزی تازه شامل شوید، مرزه، ترخون، نعناع400 گرم
ادویه نمک فلفل، زردچوبه، گلپر،به مقدار لازم
طرز تهیه ترشی مخلوط

طرز تهیه ترشی مخلوط ساده:

مرحله اول: آماده کردن سبزی

ابتدا سبزی را پاک کرده و می شوییم و در آبکش می ریزیم تا آب آن خارج شود. سپس آن را روی پارچه ی نخی تمیزی پهن می کنیم تا خوب خشک شود. بعد از اینکه کامل خشک شد آن را خرد می کنیم.

مرحله دوم: آماده کردن سبزیجات

گل کلم، کرفس، خیار، هویج، سیب زمینی ترشی و فلفل سبز می شوییم و در آبکش می ریزیم تا آب آن خارج شود. همچنین سیر را درون کاسه می ریزیم و برای مدت کوتاهی خیس می کنیم تا پوست آن راحت تر گرفته شود. سیر را پوست کنده و کنار بقیه سبزیجات می گذاریم.

نکته بسیار مهم این است که همه سبزیجات باید خوب خشک شوند تا ترشی کپک نزند. برای این کار همه ی سبزیجات را به اندازه ی دلخواه خرد می کنیم. سپس آنها را روی پارچه نخی قرار می دهیم تا به خوبی رطوبت آن گرفته شود و هیچ آبی نداشته باشد.

طرز تهیه ترشی مخلوط

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد و ریختن داخل شیشه

در مرحله بعد سبزی را خرد شده و بقیه مواد را در ظرف بزرگی می ریزیم و ادویه را به آن اضافه می کنیم. بعد همه مواد را هم می زنیم تا کاملا مخلوط شود.

در مرحله آخر مواد ترشی را در شیشه می ریزیم و سرکه را به آن اضافه می کنیم تا جایی که سرکه روی مواد را بپوشاند. در شیشه را محکم بسته و در جای خنک یا داخل یخچال نگهداری می کنیم. پس از دو هفته ترشی آماده شده و قابل استفاده است.

طرز تهیه ترشی مخلوط

یاد آوری چند نکته:

1-همانطور که گفته شد می توان ترشی مخلوط با مواد گوناگون درست کرد. در صورت تمایل، علاوه بر مواد بالا سبزیجاتی چون لوبیا سبز، کلم برگ سفید یا قرمز، پیاز ریز، موسیر و فلفل تند را هم می توان اضافه کرد.

2-علاوه بر ادویه ای که در بالا آمده می توان از تخم گشنیز، زیره سبز، پودر رازیانه و فلفل سیاه هم استفاده کرد.

3-برای رعایت بهداشت و سلامتی بهتر است به جای ظرف پلاستیکی ترشی را در شیشه نگهداری کنیم.

4-برای حفظ سلامتی در صورت امکان از سرکه خانگی استفاده کنیم.

5-برای اینکه ترشی مخلوط کپک نزند همه مواد باید کاملا خشک باشند. همچنین باید در جای خنک دور از نور خورشید و در صورت امکان در یخچال نگهداری شود.

خواص گل کلم:

گل کلم دارای خواص فراوانی که شما را با آن آشنا می کنیم:

پیشگیری از سرطان:

گل کلم در پیشگری از سرطان های روده، تخمدان، سینه، مثانه و پروستات بسیار موثر است.

بهبود هضم غذا: طرز تهیه ترشی مخلوط

گل کلم دارای مقادیر زیادی فیبر است که به هضم غذا به ما بسیار کمک می کند. خوردن مقدار کافی فیبر باعث حرکت نرم مواد غذایی از معده و روده انسان شده و به سلامت دستگاه گوارش هم کمک می کند.

آنتی اکسیدان در گل کلم:

گل کلم سرشار از ویتامین ث و منگنز است که هر دو از ترکیبات اصلی آنتی اکسیدان است. همچنین گل کلم با آنتی اکسیدان فراوان به جلوگیری از انواع سرطان ها و نیز بیماری های قلبی و سکته مغزی کمک می کند.

خاصیت ضد التهابی: طرز تهیه ترشی مخلوط

وجود امگا 3 و ویتامین کا در گل کلم به جلوگیری از بروز التهاب مزمن در بعضی بیماری ها مانند آرتروز، بیماری های روده و یا دردهای مزمن و سرطان کمک زیادی می کند.

باز نشر مطالب سایت پوپک تراول تنها با ذکر نام سایت و آدرس /https://poopaktravel.com مجاز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *