منوی دسته بندی

طرز تهیه کدو حلوایی با شیره انگور، سالم و پرخاصیت

طرز تهیه کدو حلوایی با شیره انگور بسیار ساده و سریع است، ضمن اینکه یک میان وعده پاییزی سالم، خوشمزه و پر خاصیت است. در این مطلب فواید کدو حلوایی و شیره انگور را نیز برای شما نوشته ایم.

کدو حلوایی یا کدو تنبل:

به کدو حلوایی، کدو تنبل هم گفته می شود. کدو تنبل در مناطق مختلف ایران کاشته می شود و بسته به جایگاه کاشت آن، انواع مختلفی از آن به جهت شکل و رنگ به دست می آید. فراوانی و در دسترس بودن این محصول سبب شده، ایرانی ها از زمان گذشته تا کنون کدوی حلوایی را به عنوان یک ماده غذایی مفید، در پخت برخی از غذاها، کلوچه، شیرینی، کیک، میان وعده یا دسر مصرف کنند.

طرز تهیه کدو حلوایی

مواد لازم:

کدو حلوایییک عدد
شیره انگوریک چهارم لیوان یا به میزان دلخواه
آبیک لیوان

طرز تهیه کدو حلوایی با شیره انگور:

ابتدا کدوی سالمی که بدون سوراخ یا خراش و لکه ای است انتخاب می کنیم و می شوریم. سپس کدوها را به صورت برش های متوسط، می بریم.

برش زدن کدو حلوایی
برش زدن کدو حلوایی

طرز تهیه شربت شیره انگور:

شیره انگور را در یک لیوان آب گرم می ریزیم و هم می زنیم تا به خوبی حل شود.

آب و شیره انگور
مخلوط آب و شیره انگور

طرز پخت کدو حلوایی:

در مرحله بعد، برش های کدو حلوایی را در قابلمه مورد نظر قرار می دهیم. شربت شیره انگور را روی کدوهای داخل قابلمه می ریزیم و روی شعله ملایم اجاق گاز گذاشته و می گذاریم به آرامی بپزد.

کدو حلوایی خودش آبدار است اما اگر در حین پخت دیدید آب داخل کم شده و کدو هنوز نپخته می توانید کمی آب گرم اضافه کنید. دقت کنید که کدو باید به خوبی بپزد ولی بیش از حد نرم یا له نشده باشد.

طرز تهیه کدو حلوایی
نحوه چیدن کدو حلوایی در قابلمه

حالا کدو حلوایی شما آماده است! می توانیم با خلال پسته، بادام و یا گردو تزیین کنیم. بهتر است به صورت گرم در شب های سرد پاییزی از این خوراکی خوشمزه لذت ببریم.

بعضی افراد دوست دارند در کنار کدو از بستنی وانیلی هم استفاده کنند که در اینصورت هم یک دسر خوشمزه می شود.

نکته:

اگر برای پخت کدو حلوایی، شیره انگور در دسترس نبود، می توانیم به جای آن از مقداری عسل، نبات و یا شکر هم استفاده کنیم. بدین ترتیب که عسل، نبات یا شکر را در آب گرم اضافه می کنیم و آن را در آب گرم حل می کنیم. سپس این شربت را به قابلمه کدو حلوایی اضافه می کنیم. میزان شیرینی آن بسته به ذائقه هر کس می تواند متفاوت باشد.

طرز تهیه کدو حلوایی

پیشنهاد ما: طرز تهیه کاچی ساده خانگی

فواید کدو حلوایی

رنگ نارنجی و درخشان کدوی حلوایی یا کدو تنبل سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است. همچنین منبعی غنی از ویتامین هایی چون A ،C و ویتامین های B کمپلکس می باشد. کدو حلوایی چون در فصل های پاییز و زمستان وارد بازار می شود، در پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا موثر است. به علاوه مواد معدنی موجود در کدو که شامل: کلسیم، پتاسیم، آهن، فسفر و مس می باشد.

خواص فراوان کدو حلوایی سسب تقویت سیستم ایمنی بدن میشود. همچنین در پیشگیری از برخی سرطان ها و بیماری های قلبی، زخم معده و یبوست مفید است. همچنین برای بر طرف کردن خشکی و لکه های تیره پوست و جوان و شاداب ماندن پوست مفید است. ارزش غذایی غنی و بالای کدو حلوایی بر رشد بهتر موها و سلامت آن موثر است.

خواص شیره انگور

شیره انگور دارای خواص فراوانی است از جمله ویتامین آ، ب، ث، خاصیت خونسازی، مقوی و مغذی بودن. شیره انگور دارای طعم ملس است و رنگ کدو به خاطر وجود شیره انگور نارنجی نسبتا تیره می شود.

در پایان باید گفت: کدو حلوایی با همه ی خواص فراوانی که دارد باید در خوردن آن جانب اعتدال را رعایت کنیم.

باز نشر مطالب سایت پوپک تراول تنها با ذکر نام سایت /https://poopaktravel.com مجاز می باشد.

‫2 نظر

  • کدو حلوایی را در آب می پزیم و بعد از پخت آن مقداری شیره انگو با روغن در ماهیتابه سرخ میکنیم

    • laleh گفت:

      سلام و ممنون از نظر شما
      بله درصورتیکه به سرخ کردن کدو حلوایی تمایل داریم میتونیم در تابه با شیره انگور سرخ کنیم.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *