منوی دسته بندی

طرز تهیه بستنی مگنوم خانگی بدون ثعلب و بستنی ساز

طرز تهیه بستنی مگنوم خانگی که یکی از پر طرفدارترین بستنی هاست، خیلی آسان و بدون نیاز به ثعلب یا بستنی ساز با داشتن مواد اولیه در خانه میتوانید تهیه کنید. برای دیدن طرز تهیه بستنی مگنوم خانگی با پوپک تراول همراه شوید.

دسر خوشمزه: بستنی زعفرانی سنتی خانگی

طرز تهیه بستنی مگنوم خانگی
طرز تهیه بستنی مگنوم خانگی

مواد لازم برای تهیه بستنی مگنوم خانگی

شیریک لیوان
شکر1/4 لیوان
پودر نشاسته یا نشاسته گلیک قاشق غذاخوری
پودر وانیلنوک قاشق چایخوری
خامه صبحانه200 گرم

مواد لازم برای تهیه روکش بستنی مگنوم

شکلات تخته ای دلخواهیک بسته
خلال بادام یا پستهبه مقدار دلخواه
روغن مایع2-3 قاشق غذاخوری

به قالب پاپسیکل یا سیلیکونی بستنی هم نیاز دارید که می توانید از فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید.

طرز تهیه بستنی مگنوم
مواد لازم برای بستنی مگنوم

دستور تهیه بستنی مگنوم خانگی

مرحله اول

شیر و شکر و نشاسته را با همزن دستی مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس روی حرارت ملایم بگذارید و مدام هم بزنید تا نشاسته خوب حل شود و کمی بپزد تا طعم خامی نداشته باشد. بعد از اینکه کمی غلیظ شد (تقریبا به غلظت فرینی) زیر شعله حرارت را خاموش کنید و وانیل را به مخلوط اضافه کنید.

طرز تهیه بستنی مگنوم

مرحله دوم

مخلوط را کنار بگذارید تا از داغی بیفتد و ولرم شود. سپس خامه صبحانه را به آن اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا ترکیب شوند.

طرز تهیه بستنی مگنوم

مرحله سوم

حالا مخلوط را توی قالب بستنی سیلیکونی یا پاپسیکل یا حتی لیوان یکبار مصرف کاغذی بریزید. می توانید چند بار قالب را کمی بلند کرده و بعد ول کنید تا با برخورد روی میز هوای آن خارج شده و سطحش صاف شود. همچنین می توانید با کاردک سطح بستنی ها را صاف کرده و اگر مواد اضافی بود پاک کنید. حالا می توانید چوب بستنی را داخل قالب کنید.

طرز تهیه بستنی مگنوم
طرز تهیه بستنی مگنوم خانگی

اگر از لیوان کاغذی به عنوان قالب استفاده کردید بگذارید تا مایع بستنی یک ساعت در فریزر بماند. وقتی مایع کمی خودش را گرفت بیرون بیاورید و چوب بستنی را داخل آن فرو کنید. به این ترتیب به قالب بستنی نیازی ندارید.

طرز تهیه بستنی مگنوم خانگی
قالب را بلند کنید و ول کنید تا حباب ها خارج شود

مرحله چهارم

بستنی ها را بگذارید که 6-5 ساعت در فریزر بماند تا ببندد.

طرز تهیه بستنی مگنوم خانگی

طرز تهیه روکش بستنی مگنوم

مرحله پنجم

شکلات تخته ای را خرد کنید و در ظرفی به روش بن ماری روی بخار آب ذوب کنید. 2-3 قاشق روغن مایع به آن اضافه کنید. روغن مایع باعث می شود که مایع شکلات روان شود و روکش بستنی مگنوم خیلی ضخیم نشود. سپس داخل آن خلال بادام یا پسته بریزید و بگذارید تا خنک شود.

مرحله پایانی

مایع شکلات را در یک لیوان بریزید و سپس بستنی ها را از فریزر خارج کرده و از قالب در آورید. سپس بستنی را داخل مایع شکلاتی فرو کنید. سردی بستنی باعث می شود که روکش شکلات خیلی زود ببندد و سفت شود. حالا بستنی مگنوم شما آماده است.

افزودن روکش شکلات به بستنی سرد

بستنی خانگی و دست ساز خودون رو گاز بزنید و لذت ببرید. نوش جان!

بستنی مگنوم چیست؟

مگنوم برند یا نام تجاری یک بستنی است که به شرکت یونیلیور که یک شرکت انگلیسی- هلندی است تعلق دارد. مگنوم برای اولین بار توسط فریسکو در سال 1989 کار خود را آغاز کرد. هدف وی تولید نخستین بستنی چوبی برای آدم بزرگ ها بود.

مگنوم یکی از برجسته ترین برندهای بستنی در جهان است که فروش میلیاردی سالانه در سراسر جهان دارد. بستنی چوبی مگنوم از بهترین مواد تهیه و رویه آن از غنی ترین شکلات بلژیکی پوشیده می شود. این لایه در بعضی از مدل های مگنوم با انواع سس ها مانند کارامل و سایر طعم ها درست می شود.

سال 1992 شروع کار بستنی مگنوم بادامی، دبل چاکلت و غیره بود. در سال 2002 مگنوم گریزی هم به ماست بستنی زد که با طعم رزبری یا تمشک ارائه کرد که البته خیلی مورد استقبال قرار نگرفت. در همان زمان بستنی هایی به صورت کوچک و لقمه ای با طعم های کارامل، شکلات و فندقی تولید کردند.

باز نشر مطالب سایت پوپک تراول تنها با ذکر نام سایت /https://poopaktravel.com مجاز می باشد.


نویسنده مقاله و عکس ها از:

خانم لاله مهریاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *