منوی دسته بندی

باغ گیاه شناسی تورنتو کانادا، Toronto Botanical Garden

باغ گیاه شناسی تورنتو کانادا Toronto Botanical Garden که به نام “باغ کوچک با ایده های بزرگ” نامیده می شود در شمال شرقی باغ ادوارد قرار دارد. این باغ محیطی زیبا برای آموزش، یادگیری و نیز لذت بردن فراهم کرده است.

باغ گیاه شناسی تورنتو چیست؟

مجموعه باغ گیاه شناسی تورنتو که از 19 باغ مختلف تشکیل شده است، به گونه ای طراحی شده اند که برای آموزش و یادگیری و لذت بردن محیط مناسبی باشند. وسعت مجموعه در حدود 16 هزار مترمربع است که در منطقه Don Vally Ravine شهر تورنتو واقع شده است. ورود به باغ رایگان است.

بوتانیکال گاردن تورنتو، Toronto Botanical Garden
بوتانیکال گاردن تورنتو، Toronto Botanical Garden

امکانات باغ گیاه شناسی تورنتو

تجربه یادگیری برای افراد در همه سنین در محیط باز و بسته باغ در غالب کلاس های آموزشی وجود دارد. به علاوه تورهای گشت در باغ و کمپ کردن در طبیعت و فضایی برای عکاسی و برگزاری مراسم ازدواج نیز امکان پذیر است.

در فصل تابستان فعالیت های متنوع و جالبی از جمله تور همراه با راهنما، اجراهای موسیقی در فضای باز، کارگاه ها و سخنرانی ها در مورد باغ گیاهشناسی تورنتو وجود دارد. همچنین یک فروشگاه منحصربفرد باغ و کتابخانه باغبانی نیز برای فعالیت های اجتماعی، گروهی و شرکتی در دسترس علاقمندان قرار دارد.

جاذبه باغ های متنوع و گیاهان گوناگون

باغ های گوناگونی در این مجموعه طراحی شده است که بعضی از آنها را در اینجا معرفی کردیم:

حیاط ورودی، Arrival Courtyard

حیاط ورودی به یاد ماندنی و معاصر طراحی شده است. خطوط هندسی طرح یک پرچین که به شکل یک مجسمه زنده از راش، زغال اخته و راش بنفش به عنوان جلوه آن را ایجاد می کنند و منظره زیبایی برای عکاسی است.

جاهای دیدنی تورنتو

باغ ورودی- Entry Walk Garden

این باغ مجموعه ای از علفزارها، گیاهان چندساله، بوته زارها و درختزارهاست. این گیاهان با دقت توسط طراح آلمانی این باغ “Piet Oudolf” با توجه به شکل و ساختار هندسی آنها انتخاب شده اند. و از رنگهای پاییزی و رنگهای یکنواخت زمستانی تشکیل شده اند که به رنگ متنوع گلها ترجیح داده شده اند.

گیاهان این باغ به صورت طبیعی کاشته شده اند و به صورت طبیعی و بدون دخالت انسان تکثیر شده اند. در نتیجه یک چمنزار زیبا و باشکوه را ایجاد کرده اند.

باغ ورودی گیاه شناسی تورنتو
باغ گیاه شناسی تورنتو

گل های پیازدار بهاری مانند لاله، نرگس، سرنگون و گل زعفران به جلوه این باغ افزوده اند.

برای دیدن جشنواره گل لاله در باغ ایرانی تهران کلیک کنید.

مسیر پیاده روی در درختزارها و زیستگاه پرندگان

این باغ در تقاطع خیابان لارنس (Lawrence Ave.) و خیابان لزلی (Leslie St.) قرار گرفته و کاملا از خیابان های اطراف دیده می شود و زیبایی باغ ها را به عابران نمایش می دهد. نام این باغ در نقشه Woodland Walk & Bird Habitat است.

باغ ورودی گیاه شناسی تورنتو
باغ گیاه شناسی تورنتو

این باغ از درختزارهای بومی و چمن زارهایی تشکیل شده که زیستگاه انواع پرندگان و سایر حیات وحش در تمام طول سال فراهم کرده است. اکثر گیاهان بومی جنگل های کارولینایی کانادا هستند. این باغ اهداف متعددی را دنبال می کند که شامل: ایجاد یک کلاس آموزشی در محیط باز هم به صورت تجربی و هم غیر تجربی. در جهت پیشرفت توسعه پایدار، حفاظت و تنوع زیستی و نیز نمایش باغبانی و پرورش گیاهان.

باغ طبیعت- Nature’s Garden

این باغ شامل دو قسمت است که به نمایش بخشی از میراث زیستی گیاهان بومی کانادا می پردازد. در قسمت غربی، جنگل های کارولینایی طراحی شده است. درختان بومی، بوته ها و گیاهان چند ساله ای که در این منطقه از بین رفته بودند در این باغ بازسازی شده اند. قسمت شرقی باغ، گیاهان جنگل های شمال کانادا را به نمایش گذاشته است.

گلهای باغ گیاهشناسی تورنتو
گلهای باغ گیاهشناسی تورنتو
جاهای دیدنی تورنتو کانادا

بام سبز- Green Roof

این باغ به عنوان یک سطح کم عمق برای کاشت گیاهانی عمل می کند که ریشه آنها در خاک آب باران و آلودگی ها را جذب می کنند. این فضا همچنین با نگه داشتن آب باران در سقف باعث کنترل باران های سیل آسا می شود. و مانع از سرازیر شدن آب باران های شدید می شود. بام سبز همچنین به عنوان یک عایق عمل می کند که باعث میشود حرارت کمتری در اطراف بنای ساختمان جذب شود.

بام سبز یک پوشش زیبا و دلنشین در مقایسه با مصالح عادی است. این بام به گونه ای طراحی شده تا شکل یک فرش یک تکه را تداعی کند.

باغ گیاهشناسی تورنتوکانادا

برای دیدن جشنواره گل لاله دیزین کلیک کنید.

باغ گیاه شناسی تورنتو کجاست؟

مشاهده بوتنیکال گاردن تورنتو روی نقشه (Toronto Botanical Garden)

برای دیدن طالقان بهشت طبیعت گردان روی همین نوشته کلیک کنید.

باز نشر مطالب سایت پوپک تراول تنها با ذکر نام سایت /https://poopaktravel.com مجاز می باشد.

جاهای دیدنی تورنتو

ترجمه این مطلب از:

خانم لاله مهریاری

عکس ها از:

خانم نرگس مهریاری

منبع:

سایت رسمی بوتانیکال گاردن تورنتو: https://torontobotanicalgarden.ca  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *