منوی دسته بندی

پارک و باغهای گیلد در تورنتو کانادا -Guild Park & Gardens

پارک و باغهای گیلد در تورنتو کانادا – Guild Park & Gardens: یک پارک تاریخی زیبای عمومی است که در منطقه Scarborough در شهر تورنتو، از ایالت اونتاریو کانادا قرار گرفته است. این پارک زیبا را می توانید به عنوان یکی از جاهای دیدنی کانادا در برنامه خود قرار دهید.

پارک گیلد تورنتو کانادا
پارک گیلد تورنتو کانادا

پارک تاریخی گیلد از مکان های دیدنی تورنتو

پارک تاریخی و زیبای گیلد که در گذشته به نام Guildwood Park معروف بود مجموعه ای است از مجسمه ها و باغ های زیبا. این مجموعه گذشته جالبی دارد که بازگو کننده ی سرگذشت هنرمندان مشهور، چهره های سیاسی شاخص و کمک هایی است که به جامعه هنری شده است.

هتل گیلد، Guild Inn

بنای اصلی مجموعه هتل گیلد است. هتل گیلد در سال 1914 ساخته شد که در اصل یک عمارت سفید رنگ با مجموعه ای از اشیاء و آثار هنری بود که دورتا دور آن را باغ و درختزارهای وسیعی فرا گرفته بود. این عمارت برای کلنل هارولد بیکفورد که یک قهرمان جنگی بود ساخته شد. خانم رزا هاستون این عمارت را کمی قبل از ازدواج با اسپنسر کلارک در سال 1932 خرید.

عمارت گیلد مرکز نوآوری هنر و صنایع خلاق

سپس این زوج فعال در زمینه های اجتماعی تصمیم گرفتند که ملک خود را شبیه Roycroft در نیویورک بسازند. در واقع آنها سعی کردند مدل کانادایی آن هتل را بسازند. به گونه ای که به مرکز نوآوری هنر و صنایع خلاق در آن زمان تبدیل شود. این مکان به محلی برای حضور و انجمن هنرمندان و صنعتگران تبدیل شد. جایی که آثار هنری آنها خلق و جمع آوری می شد و عده زیادی از آنها لذت می بردند. بسیاری از هنرمندان این انجمن به هنرهای معاصر و نقاشی از طبیعت (هنرمندان معروف به گروه 7) علاقمند بودند و سبک کاری آنها امروزه در آثار هنری بجا مانده، مشخص است.

پارک و باغهای گیلد تورنتو کانادا
پارک و باغهای گیلد تورنتو کانادا

هتل گیلد، بیمارستان جنگی در دوران جنگ جهانی دوم

در هنگام جنگ جهانی دوم، دولت کانادا از این مکان به عنوان پایگاهی برای تعلیم افسران خانم نیروی دریایی استفاده کرد. هتل گیلد به بیمارستان جنگی برای درمان زخمی های تیر خورده تبدیل شد. بخش صنعتگری مجموعه به مکانی برای توانبخشی نیروهای ارتشی در طی دوره درمان آنها تبدیل شد.

شهرت خانواده کلارک به جمع آوری و حفاظت آثار هنری

خانواده کلارک در سال  1947 پس از پایان جنگ به این عمارت و ملک خود باز گشتند. در 35 سال بعد، خانواده کلارک به عنوان حامیان هنر و حفاظت کنندگان آثار هنری شهرت پیدا کردند. آنها یک مجموعه هنری وسیع را جمع آوری کردند. همچنین قطعات معماری ده ها بنایی که قبلا در مرکز شهر تورنتو قرار داشتند و  به علت نوسازی شهر تخریب می شدند را نگهداری کردند. این سنگ نگاره ها برای دهها سال در شهر تورنتو وجود داشتند و گذشته تاریخی و معماری آن را تداعی می کنند. این آثار، سنگ تراشی های با ارزشی است که عده زیادی به آن علاقه دارند.

مجسمه در پارک تورنتو
مجسمه پارک تورنتو کانادا

برای دیدن شهر جذاب بریزبن استرالیا روی همین نوشته کلیک کنید.

نصب بقایای تاریخی در پارک و باغهای گیلد تورنتو

آقا و خانم کلارک بقایای ساختمان های تاریخی را به مجموعه خود آورده و از مهندسین، معماران و سنگ تراشان کمک طلبیدند تا آنها را در پارک و باغ خود نصب کردند. تقریبا بقایای 60 خانه از تورنتو و جاهای دیگر اونتاریو در این مجموعه وجود دارد.

تئاتر روباز یونانی محل اجرای موسیقی فولکوریک

در پنجاه و امین سالگرد ساخت هتل گیلد، کلارک ها از یک تئاتر رو باز به سبک یونانی رونمایی کردند که از بقایای ساختمان بانک تورنتو به جا مانده بود. ستون ها و سرستون های این تئاتر سبک یونانی بسیار زیبا طراحی شده اند. اولین اجرای برنامه در این تئاتر در سال 1984 با یک گروه موسیقی سنتی به نام Good Time Rolling Folk Music Medicine Show انجام شد.

پارک و باغهای گیلد تورنتو کانادا
پارک و باغهای گیلد تورنتو کانادا

تبدیل مجموعه هنری کلارک ها به مکان عمومی

این ملک و قطعات معماری آن در سال 1978 به اداره حفاظت و نگهداری تورنتو فروخته شد تا به صورت یک پارک عمومی در آید.

اسپنسر کلارک تا سال 1983 به کار هتل که در آن وقت مدیریت امورش به یک هیئت واگذار شده بود ادامه داد. وقتی که تغییراتی در نحوه مدیریت شهر اجرا شد این هیئت از بین رفت. سپس اداره توسعه اقتصادی و امور فرهنگی تورنتو، مسئولیت مجسمه ها و قطعات معماری را به عهده گرفت. و نیز اداره پارک ها، جنگل ها و تفریحگاه ها عهده دار نگهداری از فضای سبز و پارک مجموعه شد. هتل به صورت قراردادی اداره می شد. تا آنکه در سال 2002 به دلیل آنکه هزینه های آن بدون سرمایه گذاری قابل پرداخت نبود تعطیل شد.

پارک و باغهای گیلد تورنتو کانادا
پارک و باغهای گیلد تورنتو کانادا

آیا این مجموعه دوباره مکان گردهمایی هنرمندان می شود؟

شهر تورنتو در چشم انداز آینده خود قصد دارد به کمک بخش خصوصی و عمومی این مکان را دوباره به محلی برای ظهور و خلق آثار هنری تبدیل کند.

باز نشر مطالب سایت پوپک تراول تنها با ذکر نام سایت /https://poopaktravel.com مجاز می باشد.

guild park toronto canada

پارک و باغهای گیلد Guild Park & Garden کجاست؟

مشاهده روی نقشه


ترجمه و نگارش متن:

لاله مهریاری

عکاس:

نرگس مهریاری

منبع مقاله:

سایت رسمی شهر تورنتو https://www.toronto.ca/data/parks/prd/facilities/complex/406/index.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *