منوی دسته بندی

شهر بریزبن استرالیا، شهر زیبا با آب و هوای معتدل

شهر بریزبن استرالیا سومین شهر بزرگ این کشور و پایتخت ایالت کویینزلند است. این شهر به خاطر داشتن روزهای آفتابی زیاد و هوای معتدل یک مقصد پرطرفدار برای گردش و تفریح در فضای آزاد است. ما در این مطلب سعی می کنیم شما را با جاذبه های این شهر آشنا کنیم.

کشور استرالیا

استرالیا جزیره ای در دل اقیانوس با مناظر طبیعی حیرت انگیز، حیات وحش منحصر بفرد و سواحل زیبا مقصدی مناسب برای کسانی که به ماجراجویی، گشت و گذار در طبیعت و موج سواری در اقیانوس علاقه دارند. استرالیا کشوری بزرگ است که شهرهای اصلی و پر جمعیت آن بیشتر در نواحی سواحل جنوبی واقع شده اند. بنابراین اکثر شهرهای آن دارای سواحل زیبا رو به اقیانوس هستند و این کشور هیچ مرز خاکی با کشور دیگری ندارد.

دو شهر بزرگ کشور استرالیا، سیدنی و ملبورن هستند. «بریزبن» یا Brisbane سومین شهر بزرگ آن است.

شهر بریزبن کویینزلند استرالیا

المپیک 2032 در شهر بریزبن استرالیا

المپیک 2032 قرار است که در این شهر زیبا برگزار شود که بسیار هیجان انگیز خواهد بود. همچنین جمعی از ایرانیان فرهنگ دوست مقیم این شهر طی کارزاری از شهردار بریزبن خواسته اند که پلی به نام «پل نوروز» ساخته شود. چون نوروز عامل متحد کننده و تعامل فرهنگی کشورهای گوناگونی از جمله ایران، افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، ترکیه، ازبکستان و … است. امیدواریم که این درخواست با موافقت شهردار بریزبن واقع شود.

شهر زیبای بریزبن استرالیا

بریزبن با جمعیت 2/4 میلیون نفری بزرگ ترین شهر ایالت کویینزلند است. بریزبن شهر آفتابی با هوایی معتدل در سرتاسر سال است. گشت و گذار در بریزبن بسته به مکان های مورد علاقه شما حداقل 4-3 روز زمان می برد. ولی به غیر از خود شهر بریزبن و جاذبه های آن، شهر گلدکوست با ساحل های طلایی، شهر کوچک سان شاین کوست و سواحل زیبایش در فاصله نزدیکی از آن قرار دارد. همچنین جزیره های نزدیک به بریزبن و طبیعت کم نظیر ایالت کویینزلند یک مقصد توریستی دیدنی برای عاشقان طبیعت و سواحل است.

عکس شهر بریزبن استرالیا
عکس شهر بریزبن استرالیا

برای اینکه در مورد آداب و رسوم نوروز در تاجیکستان بیشتر بدانید، کلیک کنید.

آب و هوای بریزبن استرالیا

کسانی که طرفدار هوای آفتابی هستند بریزبن را برای سفر انتخاب می کنند. این شهر دارای آب و هوای نیمه استوایی گرم در بیشتر روزهای سال است. اما بهتر است از قبل از سفر درجه حرارت و احتمال بارندگی را بررسی کنیم.


آب و هوا در تابستان: میانگین دما در تابستان 21 تا 29 درجه است که البته به دلیل شرجی بودن احساس گرمای بیشتری می کنیم. همچنین بیشترین میزان بارندگی در این شهر در تابستان است که گاهی با طوفان و سیلاب های فصلی همراه می شود.
آب و هوا در پاییز: در پاییز میانگین دمایی به 15 تا 25 درجه کاهش پیدا کرده و میزان رطوبت و بارندگی هم کم می شود. از این نظر هوای ملایم تری برای سفر دارد.
در زمستان: هوا در زمستان به طور کلی ملایم و خشک است و دما بین 11 تا 21 درجه کاهش می یابد. اول صبح و شب ها ممکن است کمی سرد باشد.
هوای بهار: مانند پاییز ملایم همراه با نسیم خنک دریایی است. بنابراین برای تفریح و گردش فصل های پاییز و بهار مناسب تر هستند.

بهترین زمان سفر و هزینه اقامت

بخشی از هزینه اقامت در بریزبن بستگی به فصل های سال دارد. همچنین بسته به بودجه شما می توانید هتل های معمولی با قیمت 50 تا 200 دلار در شب را رزرو کنید و یا بوتیک هتل هایی با قیمت های 250 دلار و یا هتل های لوکس با قیمت های بالا را برای اقامت در نظر بگیرید. البته هاستل های ارزان قیمت از شبی 10 تا 30 دلار هم موجود هستند.

برای صرفه جویی در هزینه بهتر است، فصل تابستان و زمان تعطیلی مدارس را انتخاب نکنید. همچنین هتل هایی انتخاب کنید که هزینه اقامت و غذای کودکان در آنها رایگان است. همچنین هتل هایی که کمی از مرکز شهر و یا ساحل فاصله دارند قیمتهای به مراتب کمتری دارند. همینطور در نظر داشته باشید که روزهایی از سال که هتل ها به دلیل نداشتن مشتری خالی هستند تخفیف قیمت های خیلی خوبی به شما ارائه می کنند. روزهای وسط هفته و یا قبل و یا بعد از تعطیلات سال نو، عید پاک و یا تعطیلات رسمی از این دسته هستند.

ساحل جنوبی رودخانه یا South Bank:

ساحل جنوبی رودخانه  بریزبن یک مقصد تفریحی و فرهنگی است که مجموعه فعالیت ها را می توان در آن انجام داد. پارک و فضای سبز مناسب برای پیک نیک، پیاده روی و دوچرخه سواری، موزه ها و گالری های هنری، رستوران ها و اغذیه فروشی های بین المللی و لذت بردن از منظره روخانه و صدها رویداد دیگر که در طول سال اتفاق می افتد.

همچنین اگر از ارتفاع نمی ترسید، می توانید سری به چرخ و فلک بریزبن Brisbane Wheel بزنید و از منظره رودخانه و کل شهر بریزبن لذت ببرید.

عکس شهر بریزبن استرالیا
نمایی از چرخ و فلک بریزن

گشت و گذار در ساحل جنوبی رودخانه بریزبن استرالیا

قایق سواری روی رودخانه بریزبن

قایق سواری بر روی رودخانه زیبای بریزبن که از وسط شهر می گذرد، امکان لذت از هوای دلپذیر و مناظر زیبای شهر را به شما می دهد. شما می توانید از قایق های تفریحی و هم از City Hopper که یک سرویس قایق  سواری رایگان است استفاده کنید.

شهر زیبای بریزبن استرالیا
قایق سواری بر روی رودخانه بریزبن

بُت کده نپال:

مکانی برای صلح و آرامش هدف از ساخت بت کده نپالی است. این بنا سه طبقه با معماری بسیار زیبا و سنتی نپالی به مناسبت نمایشگاه World Expo 88 ساخته شده است. کل بنا از چوب منبت کاری شده به زیبایی طراحی شده و توسط 160 خانواده نپالی در مدت 2 سال ساخته شده است.

بت کده نپالی بریزبن
بت کده نپالی در شهر بریزبن استرالیا

پیاده روی و دوچرخه سواری در شهر بریزبن استرالیا

مجموعه ساحل جنوبی بریزبن یک ایالت کویینزلند کوچک است. آب و هوای نیمه استوایی و چشم اندازهای زنده و پر جنب و جوش آن یک فضای مناسب روباز برای فعالیت و هواخوری است.

مسیرهای پیاده روی مختلف از بین فضای پارک و درختان و جنگل های استوایی در وسط شهر وجود دارد. این محل پرندگان، مارمولک و ماهی های بومی را نیز به خود جذب کرده است. مسیر Clem Jones در طول رودخانه کشیده شده برای دوچرخه سواری، پیاده روی و دویدن همراه با منظره مرکز شهر بریزبن و ساحل جنوبی رودخانه بسیار مناسب است.

پل Goodwill هم که ساحل جنوبی را به باغ گیاه شناسی بریزبن وصل می کند مسیر پرطرفدار برای فعالیت های هوای آزاد است. برای دوچرخه سواری نیازی نیست حتما دوچرخه داشته باشید بلکه می توانید از CityCycle دوچرخه کرایه کنید.

مسیر پیاده روی در کنار رودخانه بریزبن

فرهنگ و هنر

اگر به مراکز فرهنگی و هنری علاقه دارید ساحل جنوبی محل مناسبی برای گشت و گذار شماست.

مرکز هنرهای نمایشی کویینزلند (Queensland Performing Art Center)

این مرکز محلی برای هنرهای نمایشی بومی، ملی و بین المللی است.

گالری هنر کویینزلند و گالری هنر مدرن  (Queensland Art Gallery & Modern Art Gallery)

 این گالری مجموعه ای از 17،000 اثر هنری تاریخی، مدرن و معاصر است که محلی پویا برای نمایشگاه های هنری استرالیا و در سطح جهان است.

شهر بریزبن استرالیا
مرکز هنرهای نمایشی شهر بریزبن

باغ وحش کوالا یا Lone Pine Koala Sanctuary

در این باغ وحش می توانید از نزدیک کوالاها را تماشا کنید و حتی آنها را بغل کنید. همینطور با سایر حیوانات بومی استرالیا از جمله شتر مرغ و دینگو هم دیدن کنید.

باغ وحش کوالای بریزبن

در همین باغ وحش از نزدیک و در فضای باز با کانگروها عکس سلفی بگیرید و به آنها غذا بدهید.

باغ گیاه شناسی مونت کوتا شهر بریزبن استرالیا

برای دیدن گیاهان منحصر بفرد و بومی استرالیا می توانید از باغ گیاه شناسی مونت کوتا دیدن کنید. بازدید از این مجموعه زیبا رایگان است.

باغ گیاه شناسی شهر بریزبن
باغ گیاه شناسی شهر بریزبن

بام شهر بریزبن استرالیا بر فراز مونت کوتا

بام بریزبن بر فراز تپه مونت کوتا قرار دارد که می توانید منظره بسیار زیبا از کل شهر بریزبن را تماشا کنید. این محل مخصوصا برای تماشای غروب خورشید پر طرفدار است و کافه و رستوران های زیبایی هم در آن وجود دارد. از لحاظ موقعیت نزدیک باغ گیاه شناسی است.

عکس شهر بریزبن استرالیا

بازدید از یک کارخانه آبجوسازی محلی در نزدیکی بریزبن

بازدید از مراحل تولید آبجو و روش های مختلف آن می تواند بسیار جالب باشد. در عکس زیر یک کارخانه آبجوسازی ایرلندی واقع در نزدیکی بریزبن که به شکل یه بشکه ساخته شده مشاهده می کنید.

کارخانه آبجوسازی نزدیک بریزبن
کارخانه آبجوسازی بریزبن

خرید در مرکز شهر بریزبن استرالیا

مرکز شهر بریزبن دارای مراکز خرید بزرگ و اصلی است که در آن می توانید لباس، کفش و سایر ملزومات خود را از برندهای استرالیایی و نیز جهانی تهیه کنید. قیمت آنها هم بسته به برند آنها متغیر است. ولی در استرالیا فروشگاه هایی با قیمت مناسب برای همه اقشار وجود دارد و در آخر هر فصل نیز حراج های خوبی در اغلب فروشگاه های بزرگ گذاشته می شود. خیابان کویین (Queen Street) مجموعه ای از رستوران ها، کافه ها و مراکز فروشگاهی است. همچنین گیفت شاپ ها در استرالیا دارای اجناس مختلفی از فرهنگ استرالیایی است که برای سوغات مناسبند.

مراکز خرید شهر بریزبن
مراکز خرید شهر بریزبن

کلیسای جامع شهر بریزبن استرالیا

اگر علاقمند به دیدن کلیسای جامع و معماری آن هستید می توانید به کلیسای جامع سنت استپان در مرکز شهر بریزبن سری بزنید.

کلیسای جامع بریزبن استرالیا

باز نشر مطالب سایت پوپک تراول تنها با ذکر نام سایت /https://poopaktravel.com مجاز می باشد.

برای خواندن درباره باغ گیاه شناسی تورنتو کانادا و نیز جاذبه دیگر یعنی باغ های گیلد تورنتو کانادا کلیک کنید.


نویسنده، مترجم و عکاس:

خانم لاله مهریاری

منابع:

1- سایت رسمی گردشگری بریزبن: https://www.visitbrisbane.com.au/

2- تجربیات سفر و گردآوری اطلاعات توسط نویسنده مقاله

‫2 نظر

  • نرگس گفت:

    ممنون از اطلاعات جامع و جالب

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *