منوی دسته بندی

ورزش در سفر

ورزش در سفر هم آسان است هم مفرح!

برای بیشتر ما ورزش در سفر کار آسانی نیست. چون وقتی در سفر هستیم بخشی از عادت های روزانه زندگی ما تغییر می کند. از طرفی یکی از مهم ترین اصول ورزشی تداوم و نظم در انجام آن است. می توان به روش های مختلف در تعطیلات هم به ورزش کردن ادامه داد. تنها باید انگیزه و اشتیاق کافی برای ورزش کردن داشته باشید.

ورزش در سفر
ورزش در سفر

در این نوشته ما سعی کردیم چندین روش ورزش کردن را به شما یادآوری کنیم:

1-  هتل مناسب انتخاب کنید.

امروزه هتل ها فضاهایی مفرح و جذاب برای ورزش کردن در نظر می گیرند که با لباس ورزشی راحت می توانید از آنها استفاده کنید. هتلی انتخاب کنید که باشگاه ورزشی داشته باشد. در بیشتر باشگاه ها دستگاه هایی مثل تردمیل، دوچرخه، الپتیگال، ماشین های وزنه و وزنه های آزاد را در اختیار مهمانان می گذارند. اگر نحوه کار با دستگاه ها را نمی دانید می توانید از مربی باشگاه بپرسید.

می توانید صبح زود و یا شب هنگام بعد از پایان گشت و گذار روزانه ورزش کنید.

می توانید به استخر هتل بروید. شنا کردن در استخر بیشتر عضلات بدن را به حرکت و کالری سوزی وادار می کند. اگر نمی خواهید شنا کنید می توانید در استخر راه بروید و یا در آب حرکات ایروبیک انجام دهید و یا به آرامی روی آب دراز بکشید.

2- حرکات سبک ورزشی در اتاق هتل انجام دهید.

برای اینکه کمی ضربان قلب خود را بالا ببرید می توانید با اهنگ دلخواه خود برقصید یا حرکات پروانه، بشین پاشو، پلانک، لانگز و اسکات را هم می توانید انجام دهید. زمان نرمش می تواند بسته به توان و عادت ورزشی شما متغیر باشد. حرکات زومبا هم می تواند مفید باشد.

ورزش در سفر
ورزش در سفر

3- می توانید در یک جای آرام در هتل یوگا انجام دهید.

اگر به جای خوش اب و هوا و طبیعت زیبا سفر کرده اید می توانید با آرامش تمرینات یوگا انجام دهید. سعی کنید پوزیشن های مورد علاقه خود را تمرین کنید تا به کالری سوزی بدن تان کمک کند. می توانید از اپلیکیشن ها و ویدئو های آموزشی یوگا آنلاین هم استفاده کنید.

ورزش در سفر
یوگا در سفر

4- قدم زدن در اطراف هتل

یکی از روش های آسان برای کالری سوزی و افزایش ضربان قلب قدم زدن است. هیمنطور پله ها هم یک فعالیت بدنی کالری سوز محسوب می شوند. در فضای باز می توانید لی لی کنید!

همچنین در سفرهای تجاری و کاری سعی کنید در محوطه فرودگاه قدم بزنید، سرعت راه رفتن خود را زیاد و کم کنید و از نشستن زیاد بپرهیزید. همچنین می توانید به جای پله برقی از پله ها استفاده کنید.

ورزش در سفر
ورزش در سفر و در اطراف هتل

5- از قدم زدن خود زمان بگیرید و با موزیک لذت ببرید.

گوش دادن به موزیک های مورد علاقه باعث می شود بتوانید مسیرهای طولانی تری را طی کنید.

6- در مسیرهای مناسب آرام بدوید.

می توانید گشت و گذارهای خود را با یک دویدن آرام همراه کنید. زمان هایی که در شهر می چرخید یا در یک پارک یا کنار ساحل راه می روید می توانید دوی آرام انجام دهید.

ورزش در سفر و دویدن
ورزش در سفر

7- در یک کلاس ورزش محلی شرکت کنید.

در بیشتر شهرها و کشورها در مکان های عمومی مانند پارک ها مکان هایی برای ورزشکاران محلی وجود دارد که شما می توانید به آنها ملحق شوید و در فضای آزاد ورزش کنید. بعضی کشورها مانند تایلند ورزش های مخصوص به خود مثل تای چی دارند که می تواند یک تجربه دلپذیر برای شما باشد.

8- دوچرخه کرایه کنید.

در بسیاری از شهرها دوچرخه ها و مسیرهایی مخصوص دوچرخه سواری وجود دارد که می توانید کرایه کنید و از آن لذت ببرید. در برخی کشورها مثل هلند تعداد دوچرخه سوارها بسیار بیشتر از ماشین هاست. بنابراین ضمن دیدن مناظر و گشت و گذار در شهرها و مکان های جدید می توانید در هزینه های خود هم صرفه جویی کنید.

ورزش در سفر
ورزش در سفر

9- قایق سواری با قایق پدالی

در برخی از شهرها امکان استفاده از قایق های پدالی بر روی رودخانه یا دریاچه ها وجود دارد که می تواند هم تفریح و هم ورزش خوبی در دوران تعطیلات باشد.

10- از گشت و گذار لذت ببرید.

به جای استفاده از ماشین یا و سایل حمل و نقل دیگر سعی کنیم در سفر پیاده روی کنیم. از طرفی ورزش کردیم و هم در حین پیاده روی سیر و سیاحت کردی ایم و مکان های مختلف و زندگی مردم کوچه و بازار را دیده ایم.

در هنگام سفر و تعطیلات فرصت دارید از خانه و محل کار دور شوید و در طبیعت آزادانه راه بروید. سعی کنید در هر سفر مکان و جاذبه های جدیدی از جمله تپه نوردی، کوهنوردی، دیدن آبشار و دره های زیبا، جنگل، کویر و یا سواحل را تجربه کنید. از آب و هوا و مناظر متفاوت کشور یا شهر مقصد لذت ببریم. مثلا در شهری مثل یزد میتوان کویر گردی کرد.

پیاده روی و ورزش در سفر
پیاده روی و ورزش در سفر

برای دیدن شهر جذاب بریزبن استرالیا و امکانات ورزش و پیاده روی بی نظیر آن روی همین نوشته کلیک کنید.

11- در آداب و رسوم محلی شرکت کنید.

بسیاری از شهرهای ایران و نیز نقاط مختلف دنیا آداب و رسوم و فعالیت های خاص خود را دارند. شرکت در آنها ضمن جالب بودن شما را به تحرک وادار می کند. در فعالیت های ورزشی سنتی ، مسابقات و جشنواره های محلی شرکت کنید.

12- آب زیاد بنوشید.

خیلی ها در سفر از نوشابه و نوشیدنی گازدار استفاده می کنند. ولی وقتی در سفر تحرک زیادی داریم بهتر است بیشتر آب بنوشیم.

13- لباس های راحت و سبک بپوشیم

لباس و کفش های راحت و سبک بپوشیم تا با آزادی و لذت بیشتری بتوانیم در سفر فعالیت بدنی داشته باشیم.

14- از اپلیکیشن های ورزشی استفاده کنید.

اپلیکیشن های ورزشی زیادی هستند که تعداد قدم، تعداد پله ها، مسافت طی شده، ضربان قلب و تحرک و روزانه شما را می سنجند. می توانید یک اپ ساده بر روی موبایل خود نصب کنید و لذت ببرید.

برای دیدن جاذبه های طبیعت گردی ایران در استان های مختلف در سفرهای ما همراه شوید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *